zaterdag 4 januari 2014

De perfecte reizigersinformatie, waar je wijzer van wordt!


Vandaag zijn mijn familie en ik naar Rotterdam in hotel New York geweest voor belangrijke reizigersinformatiedagen. Zoals jullie weten, wil ik dit jaar graag naar India en dat heeft zo zijn eigen voorbereidingen nodig. Djoser is een reisorganisatie (vernoemd naar een Egyptische farao), die vele verschillende reizen aanbied. Het is zeker de moeite waard om even langs te gaan, want deze dag heeft mij veel wijzer heeft gemaakt.
In de ochtend begon de eerste presentatie over het continent Azië. Bij deze presentatie werd er een filmpje gedraaid van een ongeveer een half uurtje. Daarin werd alles duidelijk uitgelegd en kregen we een sfeer impressie van landen als India, China, Thailand en vele andere Aziatische landen!

Ook kon ik al mijn vragen na afloop stellen bij de reiziger informatie kraampjes, die met positief nieuws kwamen.
Questions & answers:
Als ik in maart op reis ga naar India, krijg ik dan wat mee van het Holi festival (wordt in geheel India gevierd) en het olifantenfestival (16 maart in Jaipur)?
- De presentatrice van Djoser antwoordde vol enthousiasme, dat zij er zeker van is, dat ik na mijn reis vol trots alle festivals heb meegemaakt.

Wat voor bagage moet ik meenemen naar India, want ik wil graag mijn laptop en andere apparatuur meenemen?
- Je kan het beste zo'n tas meenemen op wieltjes. Het lijkt op een koffer, maar is het net niet. Zo kun je je makkelijker verplaatsen.

Is het veilig om als meisje van 19 jaar, alleen op reis te gaan (wel met de Djoser reisgroep natuurlijk)?
- Ja, het is gewoon veilig om te doen, als je maar uitkijkt wanneer je waar bent. Als je bijvoorbeeld in de avond alleen over straat gaat, is dat natuurlijk geen slim idee.

Dit zijn natuurlijk wel persoonlijke vragen, maar misschien ben je zelf wel van mijn leeftijd en dwarrel je ook met allemaal van dit soort vragen in je hoofd. Op de officiële site staat trouwens ook onwijs veel handige informatie, die ik je echt aanraad om eens door te lezen!

Ik heb ook een boek gehad, waarin alle reizen staan. Ik weet nu zeker welke reis ik wil gaan maken en gelukkig heb ik ook nog leeftijdsgenoten in de groep! En dat tijdens een gewone school/werk periode! Zelfs de mensen bij Djoser waren verrast toen de groep samenstelling werd bekeken. Op dat moment voelde ik mij on top of the world!

Nu nog twee hindernissen: mijn werk en de vaccinaties! De vaccinaties krijg ik waarschijnlijk donderdag en ik heb daar een dubbel gevoel over. Aan de ene kant is het een overwinning van mijn angst en aan de andere kant ben ik doodsbang voor de pijn en de naalden. After that, there's still one problem left. Ik kan niet wachten om binnenkort op het vliegtuig te stappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten