woensdag 1 januari 2014

What's your mission?

Elk jaar hebben we weer nieuwe voornemens, die we graag willen vervullen. Veel standaard mensen kiezen dan voor afvallen, geld besparen of beter je best doen op school. En het grappige is dan altijd, dat bijna niemand dit daadwerkelijk waarmaakt. Na een week worden de goede voornemens alweer opgegeven! Daarom probeer ik voornemens te kiezen, die iets makkelijker vol te houden zijn en waar aan te werken valt! Vorig jaar had ik al aardig wat voornemens! Oké, ik moet toegeven dat ook ik niet in elk voornemen van 2013 geslaagd ben!

Het leuke van voornemens maken is wel, dat je met frisse motivatie een nieuw jaar in gaat. Haha, dan hebben we daadwerkelijk het gevoel dat er een heel nieuw persoon geboren wordt! In the end blijven we toch nog steeds dezelfde mensen die vaak onzeker zijn, slordig werken, toch weer door verlangens overgehaald worden om iets te kopen, lui op de bank hangen i.p.v. daadwerkelijk wat nuttigs doen! Maar whatever, zo zijn we allemaal! So be happy en probeer er het beste van te maken!

Vandaag gaat mijn blogpost over wat je missie/doel is voor dit jaar 2014! Om eerlijk te zijn, is er één doel voor dit jaar waar ik allang aan begonnen ben. Sinds 2012 kreeg ik steeds meer interesse in India. Hoe langer de dagen verstreken hoe meer ik Indiase muziek luisterde, Indiase Bollywood films bekeek, de Indiase klederdracht zo mooi vind, Indiase elementen gebruikte in mijn schoolwerk (bij tekenen bijvoorbeeld) enz.!

Dus mijn doel voor dit jaar is een reis naar India! Ik heb er al 5 maanden hard voor gewerkt bij "De Goudreinet" (een groentewinkel) en op 4 januari ga ik naar een informatieavond in Rotterdam over reizen door Azië! Dus ik heb de droom, het geld, de organisatie en binnenkort de informatie! Ben ik dan klaar om mijn doel te bereiken? Nee! Ik moet nog veel regelen, waaronder de vaccinaties. Ik heb eigenlijk een grote angst voor naalden!

Anyways, voor India heb ik drie vaccinaties nodig: DTP, hepatitis A en tyfus. DTP staat voor difterie, tetanus en polio. Gelukkig ben ik als klein kind al eens ingeënt en krijg ik alle drie deze prikken in één vaccinatie! En dan moet ik later nog hepatitis A en tyfus halen. Buiten de vaccinaties, moet ik ook nog malaria tabletten slikken. Helaas, vind ik pillen slikken ook doodeng! Maar genoeg over vaccinaties en pillen, ik leg daar later meer over uit!

Nu wil ik graag weten wat jouw doel is voor het komende jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten